Sport in sarcina. Recomandari

Sport in sarcina. Recomandari

Sport in sarcina nu este ceva ce trebuie evitat. Dimpotriva, miscarea este recomandata, atat pentru sanatatea mamei, cat si pentru cea a fatului. Totusi, cand vorbim de sport in sarcina, nu ne referim la orice tip de miscare. Orice miscare trebuie adaptata la noua conditie, cea de graviditate.

Sport in sarcina. Ce trebuie evitat

Sportul nu trebuie evitat in perioada sarcinii, dar trebuie adaptat. Daca sportul este practicat intr-un cadru organizat, este bine sa-i precizati instructorului faptul ca sunteti insarcinata. Instructorul va putea astfel sa va recomande anumite miscari, astfel incat sa nu puna in pericol sarcina.

Pentru sportul practicat acasa, exista mai multe restrictii. Trebuie evitate mai multe miscari, cum ar fi sariturile, ridicatul greutatilor si miscarile de fandare. Acestea pot mobiliza uterul de pe o parte pe cealalta.

dr. Ciprian Pop-Began, medic primar obstetrica-ginecologie
Sport in sarcina

O alta activitate contraindicata in sarcina este mersul pe bicicleta.

Este unul dintre sporturile despre care populatia larga nu stie foarte multe detalii, medical vorbind. Mersul pe bicicleta poate afecta grav evolutia sarcinii, mai ales daca burtica e mare. Este vorba despre faptul ca uterul este mobilizat de pe o parte pe alta, lucru care dauneaza sarcinii.

dr. Ciprian Pop-Began, medic primar obstetrica-ginecologie

Riscuri in caz de miscari nepotrivite

Daca viitoarea mamica isi doreste sa faca sport in timpul sarcinii, cel mai bine este sa discute acest aspect cu medicul curant. In functie de particularitatile sarcinii, medicul poate recomanda anumite miscari sau evitarea altora. Situatia este cu atat mai delicata daca sarcina este gemelara. Riscurile cresc si in cazul in care mama are peste 35 de ani. In astfel de situatii se poate vorbi de amenintare de nastere prematura, placenta previa sau chiar avort spontan.

dr. Ciprian Pop-Began

Sport in sarcina. Miscari recomandate

Inotul este cea mai recomandata activitate fizica in cazul gravidelor. Avantajul inotului este reprezentat de faptul ca foloseste tot corpul, fara a forta articulatiile. Apa sustine greutatea corpului, astfel ca gravidele nu mai simt atat de mult sarcina. De asemenea, chiar si mersul este considerat activitate fizica. Imbunatateste tonusul muscular si cardiovascular si nu necesita echipament special. Gravidele pot face si aerobic, in conditiile in care multi instructori implementeaza programe speciale pentru astfel de clienti. Chiar daca este o perioada in care cele mai multe dintre femei iau in greutate, medicii nu recomanda inceperea unui regim de exercitii pentru slabire. Aproximativ 30 de minute pe zi de miscare usoara sunt suficiente pentru organismul unei femei insarcinate. Sportul ajuta inclusiv la starea psihica a gravidei. Datorita sportului, femeia poate capata rezistenta la efort si tonus muscular bun, ceea ce o poate ajuta pentru a naste natural mai usor. De asemenea, refacerea de dupa nastere ar putea dura mai putin.

Semne ca sportul trebuie intrerupt

  • dureri nejustificate
  • dificultati in respiratie
  • sangerari vaginale
  • pierdere de lichid la nivel genital
  • dureri in piept
  • palpitatii, ameteli sau stari de lesin
  • contractii uterine
  • crampe musculare
  • senzatie de greata
sursa foto: guardian.ng, ebtc.ie

Lasa un comentariu

Name*

Email* (never published)

Website

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.