Alimentatie in sarcina. Recomandari

Alimentatie in sarcina. Recomandari

Gravidele trebuie sa respecte anumite reguli de alimentatie in sarcina. In general, organismul fiecarei femei ”transmite” anumite semnale in timpul sarcinii. De cele mai multe ori, carentele din organism sunt semnalate prin aparitia unor pofte. Practic, corpul spune singur ce are nevoie.

Reguli generale pentru o corecta alimentatie in sarcina

O regula care ar trebui respectata de orice gravida, indiferent de particularitati, este cea a meselor dese, dar reduse cantitativ.

dr. Ciprian Pop-Began, medic primar obstetrica-ginecologie

Raportat la alimentatie, organismul spune ce are nevoie. Chiar daca noi nu le concretizam ca atare, poftele apar ca urmare a unor carente in organism, care sunt acoperite apoi de anumite alimente. Sunt de preferat mai multe mese reduse cantitativ decat o singura masa copioasa. Acest lucru este pentru ca din momentul in care organismul transmite senzatia de satietate pana la cel in care este citit de corp dureaza ceva vreme.

dr. Ciprian Pop-Began, medic primar obstetrica-ginecologie

Aceasta regula ar trebui respectata in special de gravidele aflate in ultimele luni de sarcina. Dupa ce creste burtica, miscarile ample date de o masa copioasa pot duce chiar la aparitia unor contractii. Este bine ca mama sa tina cont de ceea ce-i transmite organismul si anume nevoia de a manca des si putin.

Alimente nerecomandate in sarcina

In general, fiecare femeie stie ce anume poate manca si ce nu, in functie de regimul alimentar pe care l-a avut si inainte de sarcina. Totusi, in timpul celor noua luni de sarcina, exista alimente in cazul carora se recomanda o grija sporita. Astfel, unele legume sau fructe, cum ar fi rosiile sau capsunile, pot provoca diverse alergii, mai ales daca exista un teren alergic familial. De asemenea, daca viitoarea mama sufera de o boala autoimuna, un astm bronsic, o tiroidita autoimuna, trebuie sa respecte dieta recomandata de medicul specialist.

Ar trebui evitate alimentele insuficient preparate sau la care exista riscul de preparare necorespunzatoare. Putem vorbi aici de fructe de mare, spre exemplu, biftec, carne de vita aproape cruda, chiar laptisorul de matca poate fi o problema. De ce spun asta?! Pentru ca, fiind proteine animale slab preparate, nedenaturate termic, atunci pot presupune o contaminare mult mai usoara decat un aliment bine preparat.

dr. Ciprian Pop-Began, medic primar obstetrica-ginecologie

Pe de alta parte, nu s-a ajuns la un consens in cazul consumului de cafeina. Recomandarea generala este ca gravidele sa nu consume mai mult de 200 mg de cafeina pe zi, pentru a evita orice risc de a afecta fatul. In acelasi timp, consumul de alcool este complet interzis in perioada sarcinii.

Produsele lactate – un posibil risc in sarcina

Orice aliment care contine lapte nepasteurizat ar trebui evitat in timpul sarcinii. Cauza este faptul ca pot provoca toxiinfectii alimentare. Astfel, exista riscul ca anumite tipuri de branza sa contina listeria, o bacterie care poate fi periculoasa pentru gravida. Chiar daca o persoana sanatoasa dezvolta foarte rar toxiinfectie de la listeria, afectiunea poate fi fatala in cazul fatului. Infectia cu listeria apare in urma consumului de carne nepreparata termic si al produselor fabricate din lapte nepasteurizat. De evitat in timpul sarcinii este si consumul de ficat si produse din ficat, respectiv carnati sau pateu. Ficatul contine cantitati mari de retinol, iar acumularea acestuia in organism poate fi periculoasa pentru fat.

sursa foto: blog.nemours.org, newsweek.com, archanaskitchen.com

Lasa un comentariu

Name*

Email* (never published)

Website

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.